Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Wednesday, September 3, 2014

Pernah?

Assalamualaikum semoga kita sentiasa berada dalam lindunganNya . Amin:")

Satu situasi di mana saya kerap alami. Paling kerap alami situasi macam ni tahun lepas. Kenapa? Mungkin lebih mahir bagaimana nak handle perasaan dan tekanan yang datang secara tiba-tiba tapi kita tak mampu berbuat apa-apa tapi hanya mampu buat macam takpernah jadi benda tu dan hanya mampu istighfar dalam hati supaya sabar.

Apa situasinya? Situasinya ialah bila kita terima berita buruk secara tiba-tiba bila tengah borak dengan rakan atau depan mak ayah . Bila kita rasa air mata dah hampir nak mengalir. Muka dah merah semacam . Tahan jangan air mata janganlah kau tumpah depan khalayak ramai sampai naik sakit ke kepala sebab tahan dia dari keluar. Pernah rasa?

Dulu pernah alami rasa macam ni. Tahan jangan jadi apa-apa sebab malu nak menangis depan orang.Hahaha. Tapi bagus juga sebab bila banyak sangat berita atau khabar buruk kita dapat, kita pandai handle perasaan kita. Tak mudah melatah, tak mudah down dan orang kata tak mudah berubah moodnya budak ni.

Bila kita rasa hidup kita payah susah sukar selalu ada halangan tak macam kawan-kawan terdekat kita,kita dah mula tak bersyukur dah sebenarnya. Apa Allah tetapkan itu lama ditetapkan oleh Dia. Jadi perlu hindari fikiran syaitan yang suka berfikiran negatif dan bersangka buruk. Si ayah pesan positif dalam setiap keadaan biarpun dalam keadaan yang biasa-biasa saja.....

Sekian.

Semoga semua kemarau akan berakhir dengan pertolongan Allah. Amin.
Btw suka baca experience orang lain yang alami masalah sama macam masalah sekarang.

Allah adalah sebaik-baik pertolongan.

Assalamualaikum :")

No comments: