Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sunday, April 24, 2016

Prinsip.

Assalamualaikum . Semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya.

Sambungan untuk post pembentukan diri yang lepas. Saya menghargai setiap detik kehidupan saya sekarang. Kerana jika berlaku apa- apa yang tidak terjangka dalam hidup saya di akhirnya, saya tak pernah menyesal dan saya boleh throwback segala saat dalam kehidupan yang saya pernah jalani dengan gembira.

Tipulah kalau tidak rasa kecewa dengan diri. Bila lihat orang lain sentiasa gembira dengan apa yang dia dapat dan diri saya tahu, itulah yang saya impikan selama ini . Kadang-kadang mampu senyum saja. Rasa sedih pasti ada. Dan mungkin seketul Irham Warhamnie ini jiwanya sudah matang dan mampu menghargai segala nikmat kurniaan Allah padanya dengan penuh rasa dan jiwa.

Saya selalu berkata pada diri saya dan mungkin dah jadi satu prinsip dalam hidup sebab terlalu banyak kekecewaan berlaku dalam hidup;

"Yakinlah selagi boleh yakin. Bersyukurlah selagi boleh bersyukur. Hargai setiap detik kehidupan. Jangan pernah lupa perancangan hidup ini bukan manusia yang gerakkan, tapi Allah. Manusia hanya boleh rancang tetapi Dia yang menjadikan setiap rancangan itu nyata. Jangan cemburu dengan kehidupan orang lain tapi cemburulah dengan diri sendiri jika kita tak gerakkan seluruh kehidupan kita untuk buat ianya jadi lagi baik" -Monolog Irham Warhamnie dan prinsip hidupnya.

"Kehidupan saya ,saya yang punya. Fokuskan pada kehidupan saya tapi bukan bermaksud untuk tidak ambil peduli pada kehidupan orang lain. Kurangkan untuk berfikir perihal orang lain. Hidupkan kehidupan saya semampu yang boleh.'' -Monolog Irham Warhamnie dan prinsip hidupnya.

Okay Irham Warhamnie. Jangan sesedih dah. Cheer up and get study. Hidupkan kehidupanmu. *Kesat air mata*







//Post ini sekadar untuk memberi motivasi pada diri sendiri//

No comments: