Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Thursday, February 21, 2013

Rentetan kisah Midyearku Part3

Assalamualaikum. Semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya.Amin.. =)

Kisah kali ini merupakan kisah yang sedih bertambah frust dan kecewa . RENTETAN KISAH MIDYEARKU PART3 . Akan ada part4 yang bakal menyusul . Memandangkan hari ni hari cuti , so adala sedikit masa yang terluang untuk aku menggerakkan metacarpal phalangeal joints and interphalangeal joints untuk mengupdate blog kali ini . Dan biarlah ulnarnerve dan radial artery aku berfungsi dengan baik untuk menterjemahkan segala macam perkara yang berada diminta untuk dipamerkan disini . Sesungguhnya , Parasympathetic action aku sedang aktif sekarang ini dan aku tahu sympathetic action aku akan lebih aktif dan aktif sekarang ni . That's why aku mengalami chilosis dan ulser yang sangat teruk kerana stress akan banyak benda dan aku tahu production of gastric juice dalam stomach aku semakin kuat kerana banyak kali skip makan . Oh, inikah student medik? Taklari dari stress and perasaan kecewa bila results DOWN..Look below.====================================>

Dan inilah result Midyear aku . Markah yang penting untuk dibawa ke Final Exam...

Histology ->17.8/20
Anatomy ->19/30 

Nampak tak teruknya markah aku kat situ?? Nampak tak? Baik korang angguk kepala and setuju dengan statement aku nih . Oke ,jujur aku mengaku memang jenis takpernah puas dengan apa yang aku dapat dan aku target yang lebih tinggi lagi . Stu yang aku kecewa adalah pasal markah anatomy aku tuh . Dalam banyak2 paper, paper antomy la aku paling tersenyum lebar usai melangkah keluar dari dewan exam dan paper anatomy lah aku spent bnyk masa aku untuk dia. Tapi secupik nih je aku dapat?? Oh no! So apa yang aku fikir . Lama aku dok fikir2 seorang diri sampaikan kering dah air mata nak keluar.   

-Maybe usaha aku masih kurang dan aku mesti gandakan usaha aku untuk subjek nih
-Maybe kerana purata markah . Soalan yang aku boleh jawab hanya sedikit sja markahnya dan satu dua soalan yang aku takboleh jawab markahnya sangtlah banyak..
-Maybe aku ada buat salah dengan manusia ataupun Allah . Mungkin aku menyakiti hati kawan aku tanpa sedar dan maybe aku ada buat dosa dengan mereka dan umibaba aku jugak . Dan yang paling penting, mungkin aku tidak istiqamah dalam beribadah..

(Trik nafas panjang and fikir secara postif)..=============>Dan mungkin Allah menangguh dulu kejayaan aku sebab Allah tahu jika aku berjaya lebih awal , aku akan rasa diri aku hebat dan aku akan malas berusaha .Mungkin juga Dia ingin aku lebih merintih kepadaNya dan melihat aku lebih tekun berusaha .Dan , Aku mestilah berusaha untuk semua orang .. (Senyum )

Dan kembali kepada prinsip asal:

"Usaha, doa, tawakkal . Sekiranya berjaya Alhamdulillah , kalau tidak kurang kecewanya kerana Allah tahu kita pernah berusaha , berdoa , dan bertawakkal kepadanya .=) "

Salam rindu untuk keluarga jauh di Malaysia . :')


No comments: