Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Tuesday, September 17, 2019

Finally Im Graduated !

Assalamualaikum semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya.
Setelah sekian lama tidak update blog iaitu setelah dua tahun lamanya tidak terupdate.

On 3rd Mac 2019 finally Im graduated as Medicine Degree holder (MBBCH).

Setelah semua usaha , kesulitan dan pelbagai ujian pahit dan manis saya telah berjaya menggenggam sgulung ijazah kedoktoran.

Segala perasaan dirasai pada hari tersebut. Tak sangka dapat graduasi dengan jaya walaupun tanpa kehadiran keluarga pada hari yang cukup bersejarah itu.

Seingat saya, dalam kalangan batchmatesku, hanya beberapa orang saja yang mana parents masing-masing tidak dapat hadir pada hari tersebut.

Ternyata ada perasaan sedih kerana tidak dapat sama-sama raikan kejayaanku pada hari bersejarah tersebut. Namun kehadiran mereka dapat dirasai walaupun jauh beribu batunya. Saya yakin orang tuaku melihat dari jauh dengan penuh kegembiraan dan ksyukuran yang tak terucap.

Saya hanya grad dengan pangkat Jayyid Jiddan (SANGAT BAIK) itu pun sudah mencukupi bagi diriku. Walaupun tidak berjaya mendapat top 10, tapi kesyukuran paling tertinggi saya panjatkan padaNya

Keputusan peperiksaan akhir tahun 6 cukup membanggakan kerana saya mendapat Jayyid Jiddan keseluruhan dengan peratusan sebanyak 81% (Peratus yang tertinggi antara 6 tahun sepanjang pengajian.

Maka keptusan yang saya peroleh sepanjang pengajian ialah:

-Tahun 1:JAYYID
-Tahun 2:JAYYID JIDDAN
-Tahun 3:JAYYID
-Tahun 4:JAYYID JIDDAN
-Tahun5:JAYYID
-Tahun6:JAYYID JIDDAN

Keputusan keseluruhan : JAYYID JIDDAN! (Alhamdulillah thumma Alhamdulillah)

Sesungguhnya segala kenangan sepanjang di Mesir akan ku pahatkan di dalam hati selamanya :)









:)


No comments: