Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Friday, February 28, 2014

Dont give up!

Assalamualaikum semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya.

Sayang blog ni. Everytime ada masalah suka luah kat blog ni.  Bukan takluah pada Allah. Tapi saya anggap blog ni macam manusia, kawan baik.
Taksuka luah masalah pada kawan.

Dont know what to do. Kali ini saya kena betul2 give up. Saya takboleh fikirkan lagi impian, cita2 saya waktu saya kecil.

Im totally a loser to handle this thing.
Saya bukannya Badang yang kuat
Saya bukannya badut yang mampu senyum penuh kepurapuraan.
Saya bukannya plastic.
Saya takboleh nak berpura2 kuat.
Saya takboleh nak gelak sakan.
Senyum macam saya tak ada masalah.

Penat fikir.
Penat menangis.
Penat sakit kepala.
Penat sakit mata.
Penat demam kerana menangis.
Dan penat semuanya.

Even selama ini dalam hidup takpernah ada istilah give up,
Kadang2 saya harus langgar tradisi.

Mungkin kali ini saya harus give up.
Aku takpercaya Tuhankah?
Ya, aku percaya.
Aku percaya ada sesuatu dia ingin bagi.

Give up?
Aku akan give up jika aku tiada Tuhan.
Tapi aku ada Allah.
Yang faham segalanya orang lain takfaham.
Rasa percaya pada Allah sangat kuat.

Terima ini point dalam hidup Allah sedang uji.
Jangan sedih tengok orang lain bahagia.
Jangan down tengok orang dapat apa yang kita impikan usahakan.

Kerana Allah tak janji hidup ini senang, tapi Dia janji Dia sentiasa bersama kita setiap masa dan detik hidup ini bergerak:')

Hapuskan airmata:')




No comments: