Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Monday, April 9, 2012

Allah sentiasa ada via poligami .

Assalamualaikum sayang2 ku sekalian . 
Post nih sy rase cam nak tulis dalam caps lock , tp rose nadhirah taksuke sy tulis caps lock . Memandangkan sy sedikit kurang nmpk , sy nk tulis besar2 sikit post yang skema lagi nih . Pengajaran yang kedua. Hehe


Kata orang , pendidikan tak formal nih lah yg begitu berkesan . Takpyh susah kita nak buat nota, hafal, wat cttan . Just ingt 


seumur hidup cara2 nak handle setiap problem dalam hidup kita nih


POLIGAMI 

Hahah . biarpun umur taksmpai 18 lg , tp dah umi sy cite pasal kwn dia yg dimadukan oleh suaminya . Hahah . so , terasa la nk share sikit sal poligami yang dihalalkn dalm islam . Kadang2 tertnya2 jugak bxp tUhan benarkan poligami dalam islam .?? kENpa ya Allah . Kesian kat kaum Hawa yang setia dengan suami tp dimadukan . 



.3 jenis wanita yg dimadukan.:
- Perempuan yang rela dimadukan , memaafkan sj suaminya
-Perempuan yang mengubah dirinya 100% menjadi cantik , menonjol dengan harapn suaminya mengasihinya lebih dari isteri muda
-Perempuan yg minta cerai dari isterinya khuatir dia mendapat dosa kerana terllu cemburu .


Tula 3 jenis wanita yang telah dimadukan .. 

---> WaNITA Yang first tuh rela dimadukan even dia tahu suaminya dah ada isteri lain . Golongan wanita seperti ini insyaallh akn dijamin payung emas di akhirat kelak sekiranya dia masih menjaga segaala keperluan suaminya tanpa rasa dendam dan boley lagi berbaik2 ngn bini muda.  Anda boley? Saya ? Tgok ayat last entry warna hijau lepas nih .

---->Wnita yang melalui perubahan dalam hidup . Dia semakin berusah mengembalikan kecantikan asalnya untuk memikat kembali hati suaminya . Wanita jenis nih adalah wanita yang tak mudah mengalah .Masih mengharapkan suaminya yang ketika itu bersma dengan isteri mudanya . 

-----> dan yang terakhir wanita yang segera menuntut cerai dari suaminya . Dia khuatir dia akn mendapt dosa terus-terusan kerana terllu cemburu dan begitu membenci madunya dan suaminya . 

Dan sekiranya saya diberi 3 pilihan itu , Saya akan menjadi wanita yang ketiga . Ada org ckp , pentingkan diri sendiri , .aBAIkan anak2. ?? Bagi sy inilah yg ptut dilakukan . Tp wanita yg pertama tu lagi bagus . TP depend kat certain people.Lain orang lain pendapat . So , i choose woman yg ketiga dan sy juga akn melakukan perkara yg sama . 

Jaappp . post nih bunyi macam gatal nak kawen ker ?? ececece . ~ BERGANTUNG L . tp takpayh kawen lagi bgus kot . dapat gaji mahal2 , then amik anak angkat . So, sp nk jaga kita nnati tua ?? Bhahah . takpyh fikir lagi pasal nih . 

sO, I SAId to my umi . .Bxp semua lelaki macm ni eh ??? OOOOh , mase cantik dan muda jer kau nak ?? so , mase tua , dah berkedut , gemuk , kau nak tinggalkn ..Tapi ada stu pasangn kat melor .. Mereka sudah tua tp masih setia sampai tua . Berjln masih pimpin tngn . Agak2 ada lg ke laki mcm ni yer ?? Rsenye dah takde kot . aLLAh lebih tahu . Klau nk jodoh yg baek , kita kena jadi baik dulu . Ameen . 

OK , SETAKAT TUE PENDIDIKAN TAKFORMAL DARI UMI SAYA. 


Ni pendidikan takformal dari baba sy pulak . KATanya , Allah sentiasa ada . Allah lah shabt yang terbesar kita . Allah sentiasa pandang kita dimana jua kita berada . So, sentiasa bergantung harap padanya . Kat mane sja kita boley mati , kita boley dpt musibah . so, INGT aLLAH sentiasa ada bersama kita . 

Jadikan Allah sebagai kawan baekk kita . Ammeen . SEmoga Allah permudahkan segala urusan kita . 
kUN FAYAKUN ,.sekali Allah kata jadi , jadilah . .! ...




Sincerely , 
mISS bUTane. =)

No comments: