Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Monday, April 30, 2012

Jadi Cikgu ..

 Assalamualaikum. Hahah . Kdg2 aku taktau la bxp ak suka taip pkataan 'hahah' tuh . Maybe best friend aku suka guna word tuh , so aku jadi terikut-ikut skali laa . Hahaha. Tgok ! Tngan aku ni dah  biasa dah taip 'hahah ' ni . Hahah . 


Oke , Stop mention pasal 'hahah' . Nanti dia pulak yang perasan . Hahah . so , ary nih trikh nak check kplsm tuh . N resultnya ialah : Aku dpat laa temuduga utk tesl   . Temuduga tuh 9may nih kat ipg kb . hahaha . boley la jumpa kak ak yg sememangnya blaja kat situ . 


Eyh, aku nak laa jadi cikgu . Lepas grad  , boley terus keje n dapat gaji lumayan kot. Hahah . Time hari guru dpat bnyk hadiah , penuh stu bonet kete. Almaklumlah budk2 skola . Ak mase kecik2 pun teringin nk jadi cikgu ,  sebb nya ape ? sebb time hry guru dpt bnyk hadiah lorh.   ..Masih aku ingt tchr aku , Miss Yap , penuh satu kete ngn hadiah . Sebb tuh kadang2 suka gak jadi cikgu . Hahah . TAk mecek nye pemikiran aku nih .


Hahah . pEpun , aku mesti la prepare btul2 tuk interview nih . Biarlah ak sedang menanti sesuatu yg lebih pentng . Tp kalau Allah dah tentukan aku mesty jadi cikgu , Or ustazah or teacher , aku mesty usaha lg baek la utk dpt maktab nih . HEwhewa.


eVenthough , cita-cita aku nih laen . Tp takkesah laaa  .asAL dpt tmpung hidup stu hary nanti . Boleyh bgi duit kat umibba stiap bulan ,  boleyh wat hji n umrah , boleyh byar bil api elektrik , boleyh beli brg kat anak2 aku . N pastikan hidup aku nih cerah ..


kadang2 aku rase ak nih penting diri sendiri jugK . yElaa , sebb aku akn try sebaik mungkin utk pastikan aku dpt ap  benda yg aku nak . Same like nak blaja nih . Ak takkesah ak keseorangn pun  .Aslkan aku dpt ap yg aku nak . 


Hahah . n credit to my new friend . ...... is a .......of ..... words . HAduh , kenapa la aku ni keras sngt ah ? aDuh mak aiii . Asal la minda aku nih keras sngt nih ? Hmmm  , susah laaa nk dpat kwan camni  . pantang menyerah . ! Hahah . Sebb tuh aku sangt2 hargai dia nih  ..Hahah . Dylaa kawan rapat aku . Siyesly  ,ak ckp , ak tak jumpa budak camni kat skola aku . Budak2 skola aku semuanya hampeh .Mental tuh childish lgi . sAMe laaa ngan aku . MaSIH CHILdish .pemikiran aku nih masih childish lagi laaaa . Even orang kata aku nih muka mecek , pakai spectcles apa semua , tp fikirn aku nih masih budak2 . Sebb tuh laaaa aku nih takmecek laaaa .











No comments: