Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Wednesday, June 27, 2012

Dream. May it comes true . Insyallah -)

Assalamualaikum.. Alhamdulillah hari nih dah dapat aku punya surat tawaran dari university .......? Entah . Haha . Kadang-kadang aku tak sangka setelah penat lelah aku cari uni. mane yg sesuai tuk aku. Setelah undergo many obstacles , takdir Allah mybe nak tetapkan aku disana . Eventhough jauh dari fmily, kawan-kawan , my cats n so onnnn...!! Tapi demi menuntut ilmu, my parents pun sanggup nak berpisahan dengan aku , aku just redha n terima bhawa Tuhan dah tetapkan aku nun jauh disana . Entah boley survive ke tak. Insyaallah boley survive la. Takkan la asyek nak crying crying jer. Aku kan dah besar . Ekeke . Besar ke? tp still pendek la. hehe. Aku tak kesah . Asal aku boleyh capai cita-cita aku . hekhek. So, kena enjoy d useful times at house selagi ada masa ni sehingga la bulan Sept nih .  N I'll be leaving my home sweet home n merantau jauh dan tersangat jauh la . 


Sometimes, i keep asking myself? Is this the true one?? True destination? True field? True everything . Is this me?? Am i qualified enough to take this risks?? Eventhough aku dah read a few blogs of medical students, semuanya ckp susah la, payah la. No life as others ?? Dah la study bagai nak pecah kepala , n time alam job pun macam takde life gitu . hehe . Esp for women .No time for husbands, doing chores, entertains children n many more. hehhe . Tula 9/10 medical students said so. Tp kalau orang lain boley, kenapa aku tak bleyh?? Kita nak sesuatu , kena hadapi benda yang susah dulu . Ada ke benda yg senang dlam dunia nih?? Sleeping, eating?? Oke.. memang semua benda tuh mdah kot. Hehek.  


So, i hve to set my mind. Aku pegi sana bukan utk diri aku sendiri jer. bUT I bring also my parents's hope. They want to see me becoming a doctor. Muslim doctor ! 


Sometimes aku pun tak paham jugak, kenapa cita2 aku sebagai tObibatun eh?? Semua orang ckp kerjaya nih adalah kerjaya yg paling sukar sekali. Hahaha  I donnow why. Tp aku adela tjumpa buku2 nota lama aku dulu dari primary ke secondary school. Tak sangka la pulak ak pernah tulis cita2 aku sebagai doktor dulu . Dah siap state nk further study kat mne dulu . Ireland n Egypt?? Hahah . Baru standrd 2 ak dah pndai state tmpat aku nak study. Heheh. 


I still remember, ak set cita2 aku nak jadi doctor sebab aku tengok drama Melayu kat tv9 dulu . Taksalah aku tjuknya Cinta Medik . Drama tuh dlakonkan oleh Iqram Dinzly n Fouziah Ghous. Haha . Aku masih ingt lagi . Setiap petang mesti aku siap pegang remote n layan drama tuh sorang2. Oh, masa tuh aku ckap best nyer jadi seorang doc. Aku paling suka bila tgok seorang doc pkai kot putih n stetoscope . Oh, uniform yg paling cantik. 


::Ha, ni lah CInta mEDIK . A Drama on tv9 klau tak salah aku.::


N aku still remember masa standard one aku watched stu drma India kat tv . Taksalah aku nama drama tuh Sanjivani. hehek . ambah dgn actor n actress yg pure indian , tmbah syok aku tengok drama. Sama mcm drama Cinta medik , drama tuh pun penuh dgn life as a doctor. Memang tgok dalam tv , memamg best giler la.



::N this is sanjivani. Nama sebuah hospital di India::

N SkRANG kat tv9 ialah Ampang Medikal . Aku layan la jugak drama nih kalau tu pun terserempak . Tak segempak drama Cinta Medik sebab jalan crita tk brapa nk menarik. Hewhew. Tp layan jugak la.

::Aku rasa drama nih masih ada kot kat tv9 . Enjoy watcing oke?::

N aku ingt lagi ada satu rancangan dokumentari di tv3 namanya aku tk brpa nk ingt.Grrr. Tak berapa nak ingt tp seingat aku dokumentri tuh berkisar pasal certain diseases n complete dengn surgery d hospital .=)

N aku pun ingat. ( ceh, bnyk betul memori aku malm nih !)..Masa primary school , klau ada cikgu praktikal baru masuk kelas, mesti kena ad introduction about ourselves. So, tiap kli aku intro pasal diri, sebut jer pasal cita2 mesti secara automatic aku akn sebut "hObi sy ialah seorang doktor".. Haha , Masa tuh kwan2 yg lain sibuk duk pikir nk jadi apa. 


Ok, the main point aku nak jdi doktor bukan sebb money or what. bukan sebab glamour or what. Aku nak jadi doktor sebab aku rasa aku minat bidang tuh n aku dah set ambition aku nak jadi doc masa ak primary school lagi . n bila masuk alam sekolah menengah , aku bertaaruf dengan subjek bio . OH, hanya tuhan sja tahu , betapa aku excited giler nak study bio!! Waaa.. =)


So, selama 2 bulan aku duk kat rumah sebelum akhirnya aku dapt jugak study cam other frens , excited ke?? Ahaha . hope nyer se excited cam aku mula2 study bio masa form 4 with teacher ruby <3
Oh, the old memories keep flashing my mind. Phewww.!~


Nasihat utk diri sendiri .: To achieve something, every people mesti , wajib , akan melalui stu proses yg sukar dahulu sebelum nak alami satu masa yg btul2 bhagia. Semoga bhagia n happy tuh akan datang bila aku dapt score jayyid jiddan or the best is MUMTAZ for myself n my family -)




"CITA-CITA DAN HARAPAN "

Sincerely:
Miss Butane (Irham Warhamnie)

No comments: