Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Monday, September 24, 2012

Best Memory 2012

Assalamualaikum-)
Sesungguh nya kata ganti diri yang popular dalam blog SDN BHD ialah 'aku'.Not sound too hard right? So im comfortable enough by using 'aku'. Hahah.And through this blog la aku salurkan semua kisah-kisah penting . Tujuannya? Bila aku dah beranak pinak bercucu cicit, anak-anak, cucu cicit aku akan tahu my way of life and then diorang akan kata "oh,macam ni life nenek mase muda yer".Ecece, jauhnya aku berfikir. Semoga aku masih diberi peluang untuk menjalani kehidupan selama yang diimpikan disamping buat ibadah bnyak2 and mOga2 aku dapat peluang nak rasa semua yang ada dalam hidup nih. Hahaha. Satu intro permulaan yang agak heppy go lucky lha sangat ! Sebab isi-isi seterusnya adalah isi yang sedikit sedih dan sebak..

Oke hari nih , tinggal 2 hari jer sebelum aku use my wings to fly to Egypt. And this is the first time aku visit my lovely school fulls  with variety of memories with wonderful schooling epoch after results SPM diumumkan.oh, betapa teruknya aku sebagai bekas pelajar. -.D

But today, menjanjikan satu pengalaman yang cukup manis ditambah dengan variety of motivation were given to my friends. Dulu, kami selalu tengok senior2 datang sekolah lepas bertahun-tahun lamanya.Tapi kitaorang takdela smpai bertahun2 sebab bru setahun jer tinggalkn skola.And who knows? Aku dapat rasa sendiri pengalaman diorang lawat2 skola, guru-guru yang mantain handsome, cantik and students junior . And part aku tak boleh blah aka tahan ialah bila aku tengok junior2 makan kat kantin and study kat bekas kelas aku and pegang buku sambil berjalan di lab2. Oh God, tu adalah the best moments aku kat sana. !



"KENANGAN HANYA SEKALI DALAM HIDUP.BERGANTUNG PADA KITA INGIN JADIKAN KENANGAN MANIS ATAU SEBALIKNYA"

So, hari nih nak dikira aku round satu skola takdela round sangt pun just half of the building. Bilik guru , pejabat n kelas2 aku dulu . And tempat yang kami tak lalu ialah dihadapan makmal FIZIK ! If aku lalu makmal fizik , konfem tahap kesebakan aku akan meningkat jadi 99.9 %.



"SATU BANGUNAN DENGAN 3 BLOK. BUT WITH THOUSANDS OF MEMORY.Can you imagine  3:100000000 ?"

Seriously , kalau aku nak cakap pasal hal nih, konfem aku rasa macam airmata dah nak meleleh tapi disekat oleh deria hati ."Oh,jangan kau menitis wahai air mata" . Seandainya Arwah Sir Ismail masih hidup , aku dah boleh predict macammana raut wajah arwah . Pasti arwah akan senyum dengan selebar2 nya tengok bekas students datang melawat dia. OH, sungguh aku rindu dengan arwah. And kalau sebut pasal arwah, mesti aku kutuk diri aku asal la aku tak boleh nak grab A tuk physics utk bhagiakan arwah . Ok,REDHO .! Al-fatihah untuk arwah Sir Ismail yang paling disayangi . Al-fatihah. =(.

And as usual , kitaorang jumpa ckgu2 , mereka just bagi motivation . Motivation tuh la yang aku akan guna pakai seumur hidup aku . Kalau diorang kasi wang ringgit, wang ringgit boleh habis.Macam air mengalir . Tapi secebis pesanan takkan pernah hilang dari minda kami. Insyaallah . 

And part yang paling sebak sekali .,sebak100000kali sebak . Kami dah onthe way balik tika tuh. Tapi Allah pertemukan aku dengan seorang insan bergelar guru .Cik Norleha. Tulah namanya. Aku masih rasa dia peluk aku.Aku mula2 kaget asal dia peluk aku dengan erat. Rupa2nya dia dah nak nangis dah time tuh ,Sebab tuh dia cepat2 pergi selepas siap bagi nasihat kat kami semua . First time aku jumpa cikgu yang nangis bila bekas student nya kasi tahu bhawa kami akan bawa diri jauh ketempat orang . Exactly, dia adalah seorang guru yang sangatlah penyayang sejak dari tingkatan 1 dia ajar aku subjek Sejarah dan sebab dialah aku jadi minat sejarah yang teramat sangat. Aku still ingat ayat dia "Belajar sejarah jangan hafal, buat macam baca buku cerita " Aku praktikkan cara tuh dan sampai form5 aku minat giler dengan sejarah . !

And thank to my friends.Nik Nur Amalina & Wan Hazirah. Thank you for the best moments . Thank you Nik Nur coz you gave me a ride . And thanks also to McGie sebab bagi aku pinjam buku Histology yang sememangnya aku happy sangat bila dapat and takdela berat sangt sebab takmenjejaskan timbangan pun . Thank you so much to both of u  .Together we grab success. Goodluck, safe journey and semoga Allah redha selama2nya. 

Sincerely:
Miss Butane

No comments: