Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sunday, January 27, 2013

::Homesick::

Assalamualaikum. Semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya. Amin -)

Winter break selama 2 minggu. Winter break selama 2 minggu.3 hari tanpa buat apa-apa. Kawan satu geng memasak dah blah pegi Cairo nak isi borang Zakat Wilayah. Nak study,perasaan malas masih lagi tebal. Almaklumlah , masih dalam mood cuti. So, buat ape je dalam 3 hari nih?Masak, masak, masak. Tengok movie..Wait, bukan kita tengok movie , tapi movie tengok kita. Takfokus langsung bila tengok movie..Game?Kita bukan kaki movie or game. Kita kaki novel or karang puisi2. Nak baca novel tak bawak novel. Nak karang puisi, bukan dalam mood bercinta sekarang ni.Haha. Aku takpernah kot ada mood bercinta except ada satu musim yang aku kira musim kebodohan aku nak kenal kuasa cinta.Uweek..Boleh blah kau kuasa cinta yang tak kemana tuh .Lagi aku dok layan , lagi menjadi.Lebih baik aku buat benda tak pekdah dari layan benda tuh semua.! 

Seriously, perasaan rindu terhadap family di Malaysia amatlah kuat untuk gadis homesick macam aku nih. Masih aku ingat masa Form 1 dulu, tak sah kalau aku tak nangis masa umibaba nak antar aku asrama petang2.Dan sapa yang snagka budak hingusan dulu yang tudungnya awningnya macam tisu dirobek boleh membesar sampai sekarang. Tidak lagi menangis menghentak kaki ke lantai sampai tertidur sebab rasa homesick yang sangat kuat.. Dan sekarang budak perempuan itu berada beribu-ribu batu jauhnya dari umibaba dan adik beradiknya. Ya Allah..! Hanya doa sebagai penghubung antara aku dan umi baba... Kita budak tanpa skype, viber, whatsapp, Voipp...Bukan macam orang lain . Rasa nak call , guna viber. Kita bukan budak uptodate macam tuh . Dengar suara umibaba seminggu sekali kot. Mana tak rindu nya. Dengan perangai tak matang aku lagi nih . Dengar suara pun aku dah cukup terhru ..Bila saja umibaba cakap diorang sihat walafiat, aku dah cukup gembira dan aku dah cukup semangat nak study. 

Masih aku ingat , kali pertama Baba aku menitiskan air mata kegembiraan bila tahu aku masih ada peluang nak belajar? "Masih ada peluang nak belajar"..Bukan aku cakap ,ada "Peluang nak pegi Mesir". Boleh beza tak?Sesungguhnya kisah tuh akan seumur hidup aku ingat tanpa lupakan satu saat dan bagaimana raut wajah umibaba bila tahu semua peluang dah tertutup . Sesungguhnya, disitu aku tahu bagaimana sedaya upayanya ibubapa kita nak yang terbaik untuk anak2nya. Hargailah ibubapa kita selagi mereka masih bernafas, masih boleh memarahi kita ketika kita sedang mengenal dunia ini. Hargai mereka , hargai mereka.! Kasihanilah dan sayangilah mereka selagi mereka masih hidup. Sayangilah mereka lebih dari segala2nya. Keredaan Allah bergantung pada keredaan ibubapa. 

Dan ini adalah gambar latest 2 hero dihatiku :


Menitis kot airmata aku tengok gambar nih. Cutenya dua2 jadi pengawas.Sorang kecik,sorang gemuk.Cukup set nak gusti sama2 :')
 Sorang nak SPM .Semoga Straights A SPM Tina:')

 Rindu.:')

 Practice nak berdiri tegak msa assembly la tu..Seriusly,SEgak dan kacak :')


 Rindu Baba...Seriuslu rindu suasana petang2 kat kampung :')


 Gambar lagi :')

 Kakngah n Umi Tercinta :')

Banyak jasa dan pengorbanannya yang takmampu dibalas :')

"Ku kirim rindu dari bumi Zagazig jauh ke Malaysia.Semoga semua urusan dipermudahkan Allah dan semoga Allah melindungi keluarga. Alfatihah untuk keluargaku. Salam Rindu =)

No comments: