Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Friday, July 19, 2013

Realiti Tazallum (Recheck) Di Mesir

Assalamualaikum. Semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya. Amin :)

(PENGALAMAN TAZALLUM DI MESIR)

Baru-baru ini saya ada buat proses tazallum (recheck) kertas Physiology untuk item written dan practical. Mula-mula bersemangat la nak buat tazallum ini. Dengar2nya "doc" bukak balik paper kita. Boleh nak komen-komen paper kita. Mana yang kita sepatutnya betul dan mana part2 yang boleh tambah markah. Itu impiannya lah. Tapi biasala kan, impian bukan seindah realiti . 

"Realiti Tazallum Sebenar"

Oh, realiti nya sangat pedih untuk diterima. Seniors most of them cakap tazallum is a useless thing. Dalam hati ada la jugak tak puas hati dengan ayatnya. Kenapa useless thing pula? Hahah...

Dan bila tiba giliran aku masuk dalam bilik nak tazallum . Masa itu saya masuk dengan seorang budak lelaki dari kelas B. Aiman namanya. Mula2 masuk tu dah cuak menanti giliran sebelum budak arab tuh. Tengok tengok dan tengok !! --> ~_~ Ok, inilah expresi mukanya. Memang tahu taksepatutnya letak nama recheck, tetapi yang paling sesuai ialah recount. Ok, memang sah Dr itu hanya kira2 dengan cepat kertas dia.

Ok,tibalah turn saya. Malas nak cerita panjang sebenarnya . Dan dia pun buat benda yang sama. Just belek2 kertas sy, kira2 then tutup...

"Anything else, Doctor?"

"No no thank you :)"

Maka berakhirlah proses tazallum dan cerita tahun1 ku.~

Dan akhirnya terpaksa teima dengan hati yang terbuka dan penuh syukur tak reseat mana-mana paper dengan keputusan sah JAYYID.

Dengan Biochemistry: JAYYID JIDDAN
             Histology  : JAYYID JIDDAN
             Anatomy   :JAYYID JIDDAN
             Physiology :MAKBUL

Hahaha. Dan bila dianalisa balik markah final ini, betullah kata-kata seorang senior ku

"Mungkin markah Jayyid Jiddan tak cukup strong nak tarik untuk jadi Jayyid Jiddan keseluruhan"

Well, ~ Tak apa. Harus bersyukur tak kena reseat mana-mana paper dan yang paling penting sudah banyak belajar dalam pengalaman tahun 1 dan akan diaplikasikan untk tahun2 dan seterusnya.

Allah, bagi sepenuh kekuatan dan semangat untuk batchmatesku yang harus reseat papers tahun ini. Semoga mereka lulus semuanya :)

Harus bangkit dan terus bersemangat kerana ini Irham Warhamnie :) Ececece....(Nampak tak semangat baru dia??) 

Ok, setakat ini sahaja.

Assalamualaikum :)                  



              

No comments: