Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sunday, December 2, 2012

Itu perkara biasa...!

Assalamualaikum..

Alah, itu perkara biasa..Perasaan down dalam study tuh amat lah perkara biasa bagi saya... Belajar tanpa rasa down tak best jugak, kena la rasa sekali sekala perasaan down tuh camna kan..Even markah kuiz tak sampai target eventhough diri dia rasa dia usaha bagai nak mati , tapi markah yang dapat cuma secupak bukan segantang? Dia kata kat diri dia come on lah..Baru kuiz je pun .... Dia bagitau mak dia, mak dia cakap "Jangan perah terlalu awal "... Mid term exam tak sampai lagi . Bila mood down itu singgah dalaam hati dia, semoga dia cepat2 ingat Allah  ..Allah tahu dia pernah berusaha,Allah tahu dia pernah berdoa dan Allah tahu dia nak kejayaan itu  . Kalau Allah tak bagi kejayaaan yang dia nak . Mesti ada kejayaan lain yang Allah rancang untuk dia yang sendiri dia tak tahu . 

Pesanan untuk dia, "Macam lah kau takpernah rasa macam mana kecewa bila gagal."...Tak dapat yang ni pun kau dah rasa down giler? Come on la kau ..! Hehe...

Selama kita masih ada Allah , bergantung sepenuh harapan padaNya. Kerana Dia tahu apa yang kita nak. Semoga dalam diri ini akan sedikit2 demi sedikit menyerapnya sifat seorang hamba. Dan seorang hamba itu tidak boleh membuat sedikitpun maksiat. Kerana maksiat itulah yang menghilangkan berkat itu dan menggelapkan hati kita untuk menerima Ilmu Allah .... Rabbi Yassir Wala Tuassir Rabbi Tammin Fill Khair ..=)

No comments: